יום ראשון, 7 בפברואר 2016

שחמת הכבד טיפולים טבעיים בצמקת של הכבד

שחמת הכבד טיפולים טבעיים עם ד"ר קובי עזרא.

(תודות לתאתר: http://diet2all.net/).


שחמת כבד - Cirrhosis, המחלה של הכבד, שבמהלכה הרקמות של הכבד נהרסות ומוחלפות ברקמות צלקתיות בכבד ושיבוש בפעילותו.








עודף שומנים ועודף טריגליצרידים הם מחלות נפוצות, המתאפיינות ברמות גבוהות של שומנים בדם ובתאי הכבד – מה שמוביל למחלת הכבד השומני ולמחלות מטבוליות נוספות.

במקרים רבים טיפול בגורם המחלה (כגון טיפול בזיהום הנגיפי או הפסקת צריכת אלכוהול) יאיט את התקדמות הנזק הכבדי, ולעיתים גם לנסיגת סימני המחלה ואף נסיגת תהליך הצטלקות הכבד.

תזונה לאנשים הסובלים משחמת הכבד

דיאטה בעלת צריכה גבוהה בדרך כלל של בפחמימות מורכבות (לחמים, דגנים, דגנים, קטניות, שעועית יבשה, אפונה, פסטה, אורז מלא). מזונות אלה חשובים משום שהם מספקים מקור דלק לגופנו - גלוקוז בדם (המכונה גם "סוכר בדם"). במהלך מחלת שחמת הכבד, אנשים לעתים קרובות חווית רמת סוכר נמוכות בדם (היפוגליקמיה) או רמות סוכר גבוהה בדם (היפרגליקמיה). הגוף מסוגל לשמור על רמה תקינה ומתמשכת של אנרגיה מפחמימות מורכבות (עמילנים) ולא מפחמימות פשוטות (סוכרים).

תחשבו על הגוף כמכונית. הגוף זקוק ל"בנזין" שהוא הגלוקוז בדם. ניתן למצוא אותו בסוכרים לממתקים, פירות, מאפים מתוקים, ומוצרי חלב מספקים לגוף "דלק", אבל הגוף שלנו משתמש בבסוכרים במהירות. התוצאה היא כי רמת האנרגיה בדרך כלל עולה ואז נופלת באופן מהיר מדי בהשוואה לפחמימות מורכבות, במיוחד אלה עם תכולת סיבים גבוהה. זה לא אומר שאסור לאכול מזונות במכילים סוכר פשוט, רק בחלק קטן יותר פחמימות מורכבות.

צריך מכריכה נמוכה של חלבון ולא להגזים בתזונה. אנשים עם שחמת הכבד טוב יעשו כשיצרכו חלבונים שמקורם מעולם הצומח - ולא מעולם החי!.

אנשים עם שחמת לעיתים קרובות מתחילים לחוות קושי לעכל וקליטת השומן בתזונה. התוצאה היא steatorrhea, (נוכחות של שומן לא מעוכל בצואה), ובכך עשוי לדרוש שינוי בצריכת שומנים.
כבד שומני הוא גם מצב שיכול להתרחש מהצטברות של שומן בכבד. בכל אחד ממקרים אלה, יש להקטין את צריכת השומן לכ-25% מסך הקלוריות (כ- 40-70 גרם שומן ביום). שימוש בסוג מיוחד של שמן MCT נקרא טריגליצרידים בינוניות שרשרת. MCT (טריגליצרידים בינוניות שרשרת) אינו דורש המרה בכדי להספג לזרם הדם, כך הוא יתרון כאשר הכבד כבר לא יכול לייצר מיצי מרה בכמות מספקת לעיכול וספיגצ שומנים (שומנים בדם).

מחסור בוויטמינים יכול להתרחש בשלב זה של המחלה. הוויטמינים A מסיסים בשומן, D, E, ו- K ייתכן שיהיה צורך בצורה המסיסה במים. ישנם ליקויים במפיגת המינרל אבץ ומינרלים אחרים: כסידן ומגנזיום יכול להיווצר גם במהלך שחמת הכבד עשויים לדרוש יותר.
צריכת הנתרן בדרך כלל צריך להגביל בקרב הסובלים משחמת הכבד. לרוע מזלו של אוהבי מלח רבים, זה אומר לדעת ליהנות טעם של מזון ללא מלח. ולכן ישנו הצורך לומר שטעם המלח הוא נרכש (יכולים ליהנות מטעמים רבים של מזון, תבלינים, עשבי תיבול ללא מלחייה!)
היזהרו: מזונות רבים עשירים בנתרן בגלל עיבוד המזון. בשרים מעובדים, גבינות, ארוחות קפואות, מרקים משומרים, וקרקרים יכולים להכיל מעל 1000 מיליגרם של נתרן למנה. בהתחשב בכך האדם עם שחמת בדרך כלל חייב להגביל את צריכת הנתרן ל-2,500 מיליגרם ליום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה