יום ראשון, 7 בפברואר 2016

מחלת עיכול פטריית קנדידה כיצד ניתן לטפל בשורשה

מחלות עיכול פטריית קנדידה כיצד ניתן לטפל בשורש הבעיה, ראיון עם ד"ר קובי עזרא.

(ותודות לאתר: http://diet2all.net/).

מהי קנדידה?

קנדידה היא השם הקצר המשמש לתיאור יתר שמרים בגוף. המונח הטכני הוא פטרת. משפחה אחת "קנדידה אלביקנס" חיים בכל הריריות, המעיים למשל, עיניים, אוזניים, שלפוחית השתן, הקיבה, הריאות, הנרתיק, וכו... זהוא אחד מיליארדי אורגניזמים ידידותיים אחרים המשרתים מטרה מועילה לגוף. אחד התפקידים החשובים שלו הוא לזהות ולהשמיד חיידקים מזיקים. עם זאת, קנדידה אינה מיועדת לגדול ולצאת מכלל שליטה בעוד הגוף חי. דבר זה מיועד רק לקרות כאשר הגוף מת, כאשר הפעילות ומאפיינים בכדי לפרק את רקמות הגוף.





קנדידה אלביקנס (Candida albicans) היא סוג של שמר (פטרייה) הגורמת לפעמים לזיהומים שונים, לרוב בחלל הפה ובווגינה. זיהום של קנדידה בווגינה של האישה היא תופעה שכיחה האחראית לכ-33% ממקרי דלקת הנרתיק (vulvovaginitis).


גורמי הסיכון לבעיה הם לרוב השימוש באנטיביוטיקה, אשר מפרה את האיזון בפלורה הטבעית של הנרתיק, סוכרת, איידס, ונשים בהריון, בעיקר בטרימסטר השלישי ולקראת הלידה.


הסימפטומים של הקנדידה הנרתיקית הם: הפרשות וגינליות, אודם באזור הווגינה, גרד וצריבה, במיוחד במתן השתן, אי-נוחות בעת קיום יחסי מין ולעתים התפשטות סביב אזור פי הטבעת.

איך קנדידה משפיע עלינו?

כאשר קנדידה אלביקנס תחת שליטה של מערכת החיסון שלנו אין הדבר מהווה בעיה, אך כשהדבר יוצא מכלל שליטה הוא מתחיל לגדול יותר גורם לתסמינים רבים ובעיות בריאותיות מהראש עד קצות האצבעות, ממיגרנות. המצב יכול לגרום לתסמינים בפנים (כאב באיברים, אפילו נגעים במוח) ומחוץ (אקזמה). גם יכול לגרום לבעיות נפשיות ורגשיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה